“Assim manda a justiça - a inteligência e a sabedoria foram e são ainda hoje as qualidades que transformam o mendigo em príncipe.”

Selma Lagerlöf
Change Neutral

Explore This Quote Further

Quote by Selma Lagerlöf: “Assim manda a justiça - a inteligência e a sabed… - Image 1

Similar quotes

“...devo dire che c’è una tradizione a Mårbacka, che quando si va a dormire la Vigilia di Natale si ha il permesso di avvicinare un tavolino al letto, metterci sopra una candela e poi leggere finché si vuole. Questa è la più grande di tutte le gioie di Natale. Non c’è niente di più bello che starsene lì sdraiati con un bel libro avuto in regalo, un libro nuovo che non si è ancora mai visto e che nessun altro in casa conosce, e sapere che si può leggere pagina dopo pagina finché si riesce a stare svegli.”


“Non c'è niente di più bello che starsene lì sdraiati con un bel libro avuto in regalo, un libro nuovo che non si è ancora mai visto e che nessun altro in casa conosce, e sapere che si può leggere pagina dopo pagina finché si riesce a stare svegli. Ma come si fa la Notte di Natale, se non si sono ricevuti libri?”


“La trappola per topi è un regalo di Natale, da parte di un topo che sarebbe rimasto catturato nella trappola del mondo se non era stato elevato a capitano di cavalleria. E allora ebbe la forza di cavarsela.”


“He needed so much to weep. All the distrust of life which misfortunes had brought to the little Värmland boy needed tears to wash it away. Distrust that love and joy, beauty and strength blossomed on the earth, distrust in himself, all must go, all did go, for it was Easter; the dead lived and the Spirit of Fasting would never again come into power.”


“What Gosta,' he said to himself, 'can you no longer endure? You have been hardened in poverty all of your life; you have heard every tree in the forest, every tuft in the meadows preach to you of sacrifice and patience. You, brought up in a country where the winter is severe, and the summer joy is very short, have you forgotten the art of bearing your trials? 'Oh Gosta, a man must bear all that life gives him with a courageous heart and a smile on his lips, else he is no man. Sorrow as much as you will. If you love your beloved, let your conscience burn and chafe within you, but show yourself a man and a Varmlander. Let your glances beam with joy, and meet your friends with a gay word on your lips! Life and nature are hard. They bring forth courage and joy as a counterweight against their own hardness, or no one could endure them...”


“quanto mais coisas vos entrarem na cabeça, tanto mais espaço fica para outras.”